2018, i Thailand med diskbråck och vattengymnastik!

För ganska precis ett år sedan var det dags för en vinterresa till Thailand, igen. Jag hade precis börjat att jobba efter 8 månaders heltidssjukskrivning och hade fortfarande mycket ont från ett diskbråck med en nerv som låg i kläm. Sliten efter blodförgiftning, njurbäckeninflammation, utmattningssyndrom och lite annat smått och gott, fick jag för första gången i livet boka assistansservice på flygplatserna såväl på Arlanda som i Bangkok. Eftersom jag bland annat hade/har stora problem med yrsel, hade jag insett att denna hjälp var helt nödvändig för att jag skulle klara av att genomföra resan. Jodå, med ”invalido” stämplat i pannan åkte jag iväg och i Bangkok är det här med assistans ”serious stuff.. Thailändska killar/män i vita rockar med kors på bröstet, dom kunde förmodligen lika mycket sjukvård som en brödrost. Troligtvis mindre. Nå, det var som sagt allvar, dom checkade bland annat in mig i ett väntrum på hemresan/på flygplatsen. Vakt i dörren. Bosse hade frigång men jag satt ju där jag satt fram till avgång. Blev ju billigt iallafall.. Men nu åter till vår ankomst och semester.

Vi flög med Thai direkt till Bangkok och resan gick bra med hjälp av muskelavslappnande läkemedel och ett stödbälte och bra platser med endast en vägg bakom och plats vid gången. Vi hade ordnat transfer med hämtning genom vårt hotell Novotel Rayong Rim Pae Resort Hotel. I byn var det ganska öde förutom några restauranger och några andra hotell, men det passade oss bra för vi var där för att vila och rehaba rygg och ja egentligen hela mig. Bilderna ovan är från två utav de restauranger vi åt på under vår vistelse. Mycket god och billig mat, 20-25 kr för en härlig Thairätt! Hotellet hade en jättefin restaurang och dom serverade en alldeles utmärkt frukost som dock ej ingick i vårt rumspris, men vi åt där ganska ofta och mmmå Det fanns lite aktiviteter att delta i bl a vattengymnastik 1-2 ggr om dagen, ganska tuffa pass och det hjälpte mig med läkningen framförallt gällande mitt diskbråck. Stranden var fin, över förväntan, rent och snygg och det fanns gott om solstolar såväl vid havet som vid poolerna..Vi gjorde inga utflykter denna resa förutom att vi tog den lokala ”grisbilen”= stor modell av tuktuk, och åkte på en liten shoppingtur till Ban Phe. Ban Phe är ju orten där färjan till Koh Samet avgick ifrån när vi reste dit 2017 (läs gärna mitt blogginlägg från den resan) Vi hade annars 3 veckor av vila och rekreation och denna resa avslutades återigen Bangkok för tre dagars vistelse. Denna gång föll valet på Riva Surya hotell som ligger direkt vid floden. Ett mycket charmigt hotell med hög standard o mycket personlig karaktär o endast 68 rum! Riva Surya är en pärla. Att jämföra med hotell Muse Bangkok Langusan och den svit vi hade där 2017, går förstås inte, men det här är ett mycket bra hotell i Bangkok och utsikten på vårt rum mot floden var just fab! Väl hemma i Sverige igen hade jag fått påfyllning med energi och dessutom tränat upp kroppen så att det fungerade att jobba och dessutom gå upp i tid. Det är lycka det! Ha en fin onsdagkväll alla vänner och dom jag inte känner! Imorgon åker vi till…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )